Blender – Darmowy kombajn 3d

Blender to darmowe i otwarte oprogramowanie do tworzenia grafiki 3D. Możesz używać go do modelowania, teksturowania, animacji, montażu wideo, tworzenia gier i efektów specjalnych. Blender ma niekonwencjonalny interfejs użytkownika, który jest w pełni konfigurowalny. Blender współpracuje z wieloma systemami operacyjnymi, takimi jak Windows, Linux i Mac OS. Blender jest rozwijany przez społeczność programistów i artystów, którzy udostępniają swój kod źródłowy na licencji GNU GPL.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Blenderze, możesz odwiedzić jego oficjalną stronę . Możesz też zapoznać się z niektórymi referencjami, które pokazują, jak Blender jest używany w profesjonalnych projektach. Oto kilka przykładów:

  • Big Buck Bunny – krótkometrażowy film animowany stworzony w Blenderze przez Blender Institute.
  • [Sintel] – kolejny film animowany z Blender Institute, opowiadający historię dziewczyny poszukującej swojego smoka.
  • [Tears of Steel] – film science-fiction z efektami specjalnymi wykonanymi w Blenderze.
  • [Cosmos Laundromat] – pierwszy odcinek serii filmowej o owcy, która pragnie uciec z nudnej rzeczywistości.
  • [Agent 327: Operation Barbershop] – film z gatunku szpiegowskiego, inspirowany komiksem Martina Lodewijka.

Wymagania sprzętowe

Minimum

  • 64-bitowy czterordzeniowy procesor z obsługą SSE4.2
  • 8 GB pamięci RAM
  • Wyświetlacz Full HD 1920×1080
  • Mysz, gładzik lub pióro + tablet
  • Karta graficzna VRAM o pojemności 2 GB obsługująca OpenGL 4.3

Zalecane

  • 64-bitowy ośmiordzeniowy procesor
  • 32 GB pamięci RAM
  • Wyświetlacz 2560×1440
  • Mysz z trzema przyciskami lub pióro + tablet
  • Karta graficzna 8 GB VRAM

Niektóre z głównych funkcji programu Blender to:

  • Wprowadzenie do interfejsu i podstawowych funkcji Blendera. Poznasz różne tryby pracy, sposoby personalizacji przestrzeni roboczej i narzędzia do modelowania prostych obiektów.
  • Tryb edycji i podstawowe techniki modelowania. Nauczysz się edytować kształty 3D, używać krzywych Béziera, dodawać modyfikatory i materiały do swoich modeli.
  • Modelowanie zaawansowane i praktyczne projekty. Przećwiczysz modelowanie różnych obiektów, takich jak naczynia, opony, nóż, meble, twarz i smartfon. Dowiesz się też, jak oświetlać i renderować swoje sceny.
  • Podstawy animacji i tworzenie spotu reklamowego. Wykorzystasz swój model smartfona, aby stworzyć sekwencję animowaną, a następnie zmontujesz ją w programie Adobe After Effects.
  • Dynamika bryły sztywnej. Zaawansowany silnik fizyki umożliwiający tworzenie realistycznych symulacji.
  • Rendering z wykorzystaniem raytracingu, obsługa raytracera YafRay (do wersji 2.48) i innych zewnętrznych silników renderujących.
  • Obsługa skryptów Pythona, za pomocą których można dodać nowe narzędzia edycji i funkcjonalności.
  • BMesh- system pozwalający na tworzenie i edycję ścian o bardzo skomplikowanej budowie- np. o kilkunastu krawędziach.
Scroll to Top