Efekty wizualne stworzonych dla prequela Igrzysk Śmierci

Ghost VFX, studio, które pracowało nad efektami wizualnymi do filmu Igrzyska śmierci: Ballada o śpiewających ptakach i wężach, udostępniło oszałamiającą rolkę efektów wizualnych z wieloma wężami CGI.

The Ballad of Songbirds & Snakes to piąta część serii filmów Igrzyska śmierci, która miała swoją premierę w zeszłym roku. Zasadniczo jest to prequel, którego akcja rozgrywa się ponad 60 lat przed wydarzeniami z głównej historii Igrzysk Śmierci i śledzi podróż młodego Corneliusa Snowa, na długo przed tym, jak został tyranem, oraz jego związek ze zbuntowaną trybutką Dystryktu 12, Lucy Baird.

Seria Igrzyska śmierci znana jest z wizualnych metafor, dziwacznych i bogatych kostiumów, a także ponurych i dystopijnych obrazów, a wszystko to wymaga intensywnego użycia efektów wizualnych. Na przykład wśród wielu inspiracji dla efektów wizualnych była rekonstrukcja europejskich miast po II wojnie światowej, z oryginalną scenerią przeprojektowaną i zmienioną za pomocą CGI, która została włączona do filmu. Jak powiedział kierownik ds. efektów wizualnych, Adrian de Wet: „To, czego nauczyłem się podczas 10 lat pracy nad filmami z serii Igrzyska śmierci, to to, że sukces polega na nakręceniu czegoś, co ma w sobie istniejący element”.

Niedawno artyści Ghost VFX, zespół odpowiedzialny za efekty wizualne do filmu Igrzyska śmierci: Ballada o ptakach śpiewających i wężach, podzielili się fascynującym filmem przedstawiającym ich pracę nad filmem. Ghost VFX miał za zadanie stworzyć rój węży i zwizualizować węgorze pływające w małym basenie na podłodze.

Źródło obrazu: Ghost VFX

ikona powiększenia

Źródło obrazu: Ghost VFX

ikona powiększenia

Dla artystów zajmujących się efektami specjalnymi największym wyzwaniem w filmie było stworzenie węży za pomocą grafiki komputerowej. Według de Weta, zespół przeszedł przez kilka iteracji wyglądu węży, aby osiągnąć odpowiednią równowagę między opalizacją a natywnym nasyconym kolorem. Interakcja z wężami była najtrudniejsza ze wszystkich, ponieważ zespół ds. efektów wizualnych musiał tworzyć gruz i kamyki na powierzchniach, między którymi węże mogły się poruszać, a także wytwarzać pył na powierzchniach, aby mogły pozostawić ślad, a wszystko to podczas pracy nad symulacjami tkanin.

Źródło obrazu: Ghost VFX

ikona powiększenia

Źródło obrazu: Ghost VFX

ikona powiększenia

„Pracowaliśmy nad bardzo złożoną sekwencją na arenie, w której ogromny kanister wypełniony wężami zostanie uwolniony, aby zapolować na pozostałych trybutów. Szybko poruszające się stado węży było trudnym wyzwaniem, które można było rozwiązać za pomocą symulacji i animacji. Węże musiały wchodzić w interakcje z areną, aktorami i samymi sobą; Do tego musieliśmy stworzyć symulację materiału do ujęć, w których czołgają się po aktorach. Zespół efektów specjalnych wykonał świetną robotę, ożywiając węże, a w niektórych końcowych ujęciach prawie nic nie pozostało z oryginalnej płyty. To był zaszczyt dla naszego zespołu, że mogliśmy pomóc w realizacji wizji reżysera Francisa Lawrence’a i ponownie pracować z Adrianem De Wet i Evą Fizzinoglią” – skomentował Martin Gaardeler z Ghost VFX.

Scroll to Top