Tim Sweeney o silniku Unreal Engine 6

Dyrektor generalny Epic Games uchylił rąbka tajemnicy na temat wizji firmy dotyczącej UE6.

Źródło obrazu: Epic Games

ikona powiększenia

Ponieważ Unreal Engine 5 firmy Epic Games przeżywa obecnie swój złoty wiek, wiadomości i plotki o zupełnie nowej wersji oprogramowania, Unreal Engine 6, prawie nie istnieją, co jest całkiem zrozumiałe, biorąc pod uwagę względną młodość obecnego silnika i już ujawnione plany, które Epic wciąż ma w zanadrzu dla UE5. Jednak rzadki wgląd w wizję firmy dla UE6 pochodził ostatnio od nikogo innego jak dyrektora generalnego Epic Games, Tima Sweeneya, który podzielił się kilkoma słowami na temat nowej wersji aplikacji w wątku na Twitterze.

Odpowiadając na jeden z tweetów udostępnionych przez Warforge, zespół twórców specjalizujących się w tworzeniu doświadczeń Fortnite przy użyciu UEFN, zgrabnego zestawu narzędzi, który przenosi niektóre możliwości Unreal Engine 5 bezpośrednio do Fortnite, Sweeney stwierdził, że Unreal Engine 6 będzie zawierał wszystkie narzędzia obecne w Unreal Engine 5, a także Verse, zupełnie nowy język programowania wprowadzony wraz z UEFN, który oferuje potężne możliwości dostosowywania, takie jak manipulowanie lub łączenie ze sobą urządzeń oraz możliwość tworzenia nowej logiki gry.

Oprócz Verse, można się spodziewać, że UE6 zaoferuje również „przybliżony parytet wdrażania w Fortnite i samodzielnych produktach”, „ekonomię metaverse”, „standardy” i wiele innych nowości, które Sweeney opisał jako „magiczne TBD”. Dyrektor generalny podkreślił ponadto, że chociaż integracja Verse z flagowym silnikiem Epic jest mało prawdopodobna w 2024 roku, „nadchodzi” i najprawdopodobniej stanie się jednym z narzędzi do tworzenia gier Unreal Engine, obok C++ i Blueprints, w nadchodzących latach.

Źródło obrazu: Epic Games

ikona powiększenia

Scroll to Top